12 Eylül 2009

Kakaolu Muffinler

Malzemeler:
  • 150 gram toz şeker
  • 200 gram un (elenmiş)
  • 100 gram nişasta (elenmiş) - (nişasta yerine aynı miktarda kakao koydum)
  • 2 çay kaşığı karbonat
  • 1 tatlı kaşığı sıvı vanilya - (onun yerine 1 paket vanilya koydum)
  • 100 gram tereyağı (oda ısısında)
  • 2 adet yumurta (oda ısısında)
  • 200 ml süt (oda ısısında)
Tarif:
  1. Şeker ve yağ birlikte karışana kadar mikser ile çırpıyoruz. Teker teker yumurtaları ekliyoruz.
  2. Ayrı bir kapta un, nişasta ve karbonatı birlikte eleyerek karıştırıyoruz. Yağlı karışıma sütün yarısı koyup ve çırpıyoruz.
  3. Daha sonra birlikte elediğimiz kuru karışımın yarısı ekliyor ve yine karıştırıyoruz. Sütün kalanını ve son olarak kalan unlu karışımı da ekliyoruz.
  4. Top kek kalıplarına muffin kağıtları yerleştirip, kek harcını kağıtlara eşit şekilde paylaştırıyoruz.
  5. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 15 dakika kadar pişiriyoruz. Bu süre fırından fırına değişebileceği için pişip pişmediğinden kürdan testi yardımı ile emin olabilirsiniz.
Afiyet Olsun...
Bu tarifi devletşahın bir dergisinde görüp yapmıştım, çok da güzel olmuştu, fakat tarifte birazcık değişiklik yapmıştım, yaptığım değişiklikle beraber veriyorum..

Hiç yorum yok: