31 Mayıs 2012

Klasik Kakaolu Vanilyalı Kek




Bu keke ilk tattığımdan beri bayılıyorum. Severek yaptığım ve çook severek yediğim (hatta yarısı diyebilirim) bu keki sonunda sizlerle paylaşıyorum. Defalarca yapmış olduğum halde resmini çekip yayınlamak anca nasip oldu.



Bildiğiniz gibi kekte önce yumurta ve şeker çırpılır. Bunun orjinal tarifi de böyle ve gayet güzel kabarıyor. Ammaa kekim daha çok kabarsın diyorsanız mutlaka yumurta aklarıyla sarılarını ayrı çırpmanız gerek. Gerçekten sonuç çok çok daha iyi. Merak edene bir tık.

Malzemeler
3 yumurta

1.5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvı yağ
3.5 su bardağı un
2 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 su bardağı su
1/2 çay bardağı süt
3 yemek kaşığı kakao
fındık ve damla çikolata (tercih sizin)

Ben yumurta akıyla beyazıyla ayrı ayrı uğraşamam diyorsanız buyurun :) yumurta ile şekeri beyazlayıncaya ve şeker kısmen eriyinceye kadar çırpıyoruz. Sırasıyla sıvı yağ su un kabartma tozu ve vanilyayı ekliyor çırpma teli yada tahta kaşıkla karıştırıyoruz. Kek kalıbına arzu ettiğimiz kadar (ben yaklaşık yüzde 70'ini koyuyorum) koyuyoruz. Geri kalanın içine kakao ve sütü ekliyor ve kalıbın üzerine ekliyoruz. Daha yoğun olduğu için dibe çökebilir endişeye gerek yok. 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 40-45dk pişiriyoruz. Kekin piştiğini anlamak için kürdan veya temiz bir bıçak kullanabilirsiniz.


Not: Resimde de görüldüğü gibi kalıp silikon. Markası Tupperware! Yayılıp bayıldı kendileri.. ne zaman silikon kalıp kullansam hiç memnun kalmadım sonuçtan. Çıkarmakta bahsedildiği gibi hiç kolay değil. Kesinlikle diğer kalıpları tek geçerim. Ortası delik yuvarlak teflon kek kalıbında çok daha iyi bir sonuç aldım. Benden söylemesi :)

3 yorum:

miss balcik dedi ki...

Off..canim cekti..Gel beni ye diyo..Ellerine saglik arkadasim..O kaliptan cikmasa bile ben onu calakasik misali calacatal bi güzel yerim:)Yarisi garanti:))

Şule Zeynep dedi ki...

Ben de en yakında sana da yaparım o zaman ;) cuma piknik yapıcaz sanırım geliyorsun dımı?

miss balcik dedi ki...

Tesekkür ederim arkadasim..Gelicem insaallah..Kek hastasiyim kücüklügümden beri; görünce dayanamiyorum:)