14 Mart 2011

Pişmaniyeli Pasta

Geçenlerde bir arkadaşıma çaya davetliydim, çok hoş ve şık sofranın sonunda gelen, çok etkilendiğim pişmaniyeli pastayı paylaşmak istiyorum sizlerle... İlk resimler arkadaşıma ait, sonraki iki resim benim yaptığım pastaya ait.. Fazla resim çekemedim ama misafirlerim çok beğendi, onların beğenisi beni de çok mutlu etti. İnsanın yaptığı bir şeyin beğenilmesi kadar güzel birşey yok :) Pasta oldukça basit yapmak isteyene kolay gelsin...

Malzemeler
  • 1 paket pişmaniye
  • 1 paket pastaban
  • dondurulmuş vişne (veya frambuaz veya böğürtlen)
muhallebi için;
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 paket kremşanti
  • 1 paket vanilya
ıslatmak için;
  • şekerli veya reçelli su
Yapılışı

Arkadaşımın pastası vişneliydi, ben frambuaz ve böğürtleni bir arada kullandım. Önce dondurulmuş meyveleri biraz şekerle pişirdim, suyunu çekip hafif ağdalaştı. Pastabanı ıslatıp arasına bir kat meyveli karışım bir kat muhallebi koyup en üstünü tekrar muhallebiyle kapladım ve buzdolabında 1 gece beklettim. Servisten önce üzerini pişmaniyeyle süsleyip öyle servis yapıyoruz. Pişmaniyenin açık havada ve muhallebinin üzerinde eridiğini ve görüntüsünü kaybettiği belirtmem gerek ve daha sonra tekrar servis yaparken tazelemeniz gerekiyor..




Afiyet Olsun...

2 yorum:

Öznur dedi ki...

DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN
HOBİDÜNYAM YEMEK ETKİNLİĞİ BAŞLIYOOOR!!
http://hobidunyam.womanforum.net tarafından düzenlenen
12. yemek etkinlikliği “45 DAKİKALIK TARİFLER”


30 Mart - 25 Nisan 2011 tarihleri arasında HOBİ DÜNYAM .WOMENFORUM.NET ve http://www.papatya68.blogspot.com tarafından düzenlenen yemek etkinliklerinin 12.'si olan "45 Dakikalık Tarifler" etkinliğine ben http://www.tarifkolik.com ev sahipliği yapacağım.
Siz değerli arkadaşlarım ve katılmak isteyen herkesi etkinliğime davet ediyorum.

Bunun için yapmanız gerekenler:
Siteniz varsa; Sitenizde tarifinizi yayınladıktan sonra benim linkimi verip hobidünyam yemek etkinliği için olduğunu belirtmeli ve bana yorum bırakarak yada mail atarak haber
vermelisiniz. Herkesin bu etkinlikten haberdar olabilmesi için sayfamdan html kodunu alarak etkinlik bannerını sayfanıza eklemeyi lütfen unutmayın.
Siteniz yoksa; oznur@tarifkolik.com adresime isminizi ve tarifinizi fotoğrafıyla beraber mail atmanız yeterlidir. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.

Haydi hazırlanması ve pişmesi 45 dakikayı geçmeyecek pratik tariflerinizi 25 Nisan'a kadar gönderin ve ne kadar hızlı olduğunuzu gösterin.

Bu davetiyeyi ulaştırabildiğim, ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir. Siteniz olsun olmasın paylaşmak istediğiniz değerli tariflerinizi bekliyorum. Şimdiden katılımcı arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.

NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
http://papatya68.blogspot.com/ adresine başvurabilirler...

GÜZEL PAYLAŞIMLARLA BULUŞMAK DİLEĞİYLE
SEVGİLER..

ÖZNUR

Murat Eyvaz dedi ki...

Pasta ve pişmaniye alt alta üst üste. Duyduğumda bile tüylerim diken olmuştu, kaldı ki bir de bunu yiyecektim :) İki tatlı bu kadar mı birbirine yakışır, bu kadar mı bir arada lezzetli olur? Vişneli pasta bu kadar mı daha bi yenilesi hale gelir? :) Abartmıyorum, denemezseniz kaybınız büyük! :)

Murat.